Lieve, Ilse en Arne in Kameroen-Shisong met LUMOS

zondag rustdag

Hoi!

Op zondag ligt de boel hier plat! Letterlijk, geen elektriciteit, geen internet, gesloten winkeltjes…. De enige die hier moet werken is de pastoor: gans het dorp was in de weer met ‘the mass’ die hier opgedragen werd op het plein voor het ziekenhuis. Gezang, gedans, gebed in het kwadraat….

Gisteren twee bevallingen gezien, hoe dat verliep vertel ik jullie binnenkort wel in ‘life’. J

‘Doeg en doei’ zijn terug uit Bamenda (onze hollandse miekes), zo leuk om dat enthousiasme van hen weer te beleven…. We hebben net afgesproken om een HIV-positieve mama met 1 kindje(ook hiv-positief) een beetje financieel te helpen. Ze kan hier niet weg uit het ziekenhuis omdat ze een openstaande rekening heeft van 31000 Afrikaanse frank, dit komt overeen met 47 euro. Ze verblijft hier al 2 weken, heeft geen familie en zelfs geen geld voor eten….. We hebben net een zak samengesteld met wat kleedjes voor haar en haar kindje.

Morgen geef ik weer les over woundcare en ga ik wonden verzorgen op surgical 2(waar de patiënten met ongelooflijk, grote en geïnfecteerde wonden liggen, en pijn dat de mensen daar hebben, je houdt het niet voor mogelijk…

Ilse gaat op de ‘femal ward’ wat verpleegkundigen coachen. We kijken er enorm naar uit om er weer in te vliegen!

Arne is gisteren heel lang onderweg geweest naar Njinikom. We kregen een sms-je gisterenavond om 21 uur dat de rit enorm turbulent geweest was en dat hij pas aangekomen was. Vandaag laat hij weten dat ze daar een hele avontuurlijke tocht in de echte jungle hebben gemaakt.

Morgenavond gaan we ‘op visite bij een kopje thee’, hollands gezelschap in Kameroen heet dat!

Liefs;

Ilse en Lieve

moeke,oma

lieve,
we horen zoveel lof over je dagelijkse briefing op de
computer. elke dag volgen we jullie ook.
het raakt ons in ons hart wat jullie daar daagelijks doen.
de studenten zullen er wel iets van opsteken.
groetjes .............

Inge

Wat een verhalen en wat een ervaringen! keigoe bezig zou ik zeggen! Ik kijk er naar uit om de verhalen en foto's live te zien en te horen!

Ingrid Moldenaers

Beste Lieve,

Ik heb net de foto's bekeken en er is er al minstens één raak voor de brochure. De sfeer doet me denken aan Pater Damiaan in Molokai maar het is sister Lieve in Kameroen.

Groetjes

Ingrid

Astrid

Hoi Lieve,

Wat een schitterende verhalen en hoe leuk geschreven, ge moet bijna niet onderdoen voor onze Steven P.

Zo'n reis doet je weer beseffen over wat een pietluttige zaken wij soms kunnen zagen.
Doe zo verder!
Groetjes,
Astrid

An

God is the Deejee!!
En jullie zijn de engeltjes, of liever de backing vocals!!
Bless you...